Aktualitet/LajmeBotaKryesore

Gjendja shpirtërore Ragas

Të qenësishme në trashëgiminë muzikore të Indisë, ragat nuk kanë vetëm bukuri dëgjimore, por edhe pasuri vizuale dhe kulturore
Ragat janë një pjesë integrale e muzikës klasike indiane dhe janë në të vërtetë një koncept thjesht indian që duket se ka origjinë ezoterike pasi interpretimi i tyre është i lidhur me shumë ide të tjera të humorit (rasa), ngjyrës, stinëve dhe kohës – koncepte që nuk kanë çdo gjë që ka të bëjë me shënimet. Fjala sanskrite ‘raga’, në fakt, përkthehet në emocion dhe ngjyrë.
Çdo raga është një ide melodike që përdor të paktën pesë nota të oktavës, dhe dy raga mund të kenë saktësisht të njëjtin grup notash si Darbari dhe Jaunpuri, por tingulli i tyre dhe gjendja shpirtërore që krijojnë janë krejtësisht të ndryshme, pasi përdorin të njëjtat nota ndryshe. . Rasa ose emocioni lidhet me një raga – një raga
si Puriya është meditues, ndërsa i njëjti grup notash me theks të ndryshëm në Raga Marwa krijojnë një energji të shqetësuar. Raga Sohini, po ashtu me nota të ngjashme, është shkumëzuese dhe lidhet me stinën e pranverës. Shembujt janë shumë për t’u numëruar! Ragas mund të ngjallë nëntë rasat ose emocionet – ato mbizotëruese janë dashuria (shringara), paqja (shanti), shkëputja dhe vetmia melankolike (vairagya). Ragat si Des dhe Pilu konsiderohen romantike, Bhupali sjell paqe dhe Shri është një raga
e vairagya. Ka anekdota të lidhura edhe me shumë raga, duke përcaktuar rëndësinë e tyre kulturore. Sipas një anekdote, Raga Tilak Kamod, një raga lirike, e lehtë po luhej në sitar dhe një merimangë në murin aty pranë filloi ngadalë të shkonte drejt muzikës. Megjithatë, në momentin që notat e Raga Malkaus-it të zymtë dhe melankolik filluan të luanin, merimanga vrapoi përsëri në mur! Ky eksperiment u përsërit dy ose tre herë, me të njëjtin rezultat!
Ekzistojnë gjithashtu raga specifike që synohen të kryhen gjatë dy nga gjashtë stinët kryesore – pranverë dhe muson. Raga Basant dhe Bahar këndohen posaçërisht në pranverë, ditën ose natën.
Tekstet kanë të bëjnë edhe me lulet që lulëzojnë dhe pyjet e gjelbëruara. Një kompozim i famshëm në Basant flet për shërbëtoret e qumështit që do të këpusin bollëkun e luleve në pyjet e Vrindavanit. Raga Megh dhe forma të ndryshme të Malharit kryhen në muson dhe shoqërohen me shira – vizualisht shfaqen si blu e errët ose gri, me shi të rrëmbyeshëm ose re të errëta të varura. Tekstet, gjithashtu, flasin për retë, shiun dhe bubullimën. Ka shumë tregime të koncerteve të Malharit që sjellin shi, madje edhe në kohët moderne.
Përveç që përfaqësojnë disponime të ndryshme, ragat janë të lidhura edhe me teorinë e kohës. Ka momente të veçanta të ditës në të cilat duhen raga të veçanta të kryhen. Ky koncept ende i përmbahet traditës klasike të Indisë veriore. Ka raga para agimit (Lalit, Ramkali), raga që do të këndohen në agim (Bhairav), në mëngjes (Todi), para mesditës (Bilawal), mesdite (Sarang) pasdite (Bhimpalasi, Patdeep), muzg (Marwa , Aiman), mbrëmje (Bihag, Des) dhe më në fund, natën vonë (Malkaus, Kanhara). Ustad Rashid Khan, një këngëtar kryesor sot, nuk i pëlqen as të bëjë rijaz (praktikim) të një raga në mëngjes në mbrëmje!
Jo vetëm gjendja shpirtërore dhe koha e një raga, por përshkrimi vizual i ragas është gjithashtu ndriçues. Ka gjashtë raga kryesore, në mënyrë pikture gjithmonë paraqitur si meshkuj. Secila prej këtyre ka tetë bashkëshorte dhe tetë djem, ose ragaputra. Lidhjet familjare janë bërë për shkak të shënimeve të ragas që i lidhin ato. Përshkrimi vizual e ragave në serinë e Ragamalës piktura filloi rreth 15 shekulli në gjykata të ndryshme – Mughal, Deccan, Pahari, Rajasthani dhe Qendrore indiane. Ragamala më e hershme e njohur pikturat datojnë në vitin 1475 dhe ishin gjetur në Gujarat.
Shtatë notat – sa re ga ma pa dha ni – u simbolizuan gjithashtu nga klithma e një kafshe, si dhe nga hyjnia e saj dhe ngjyra, për të ndihmuar procesin e paraqitjes vizuale. Kështu, sipas një dorëshkrimi, sa u mor si klithma e palloit dhe hyjnia e tij kryesuese është Zoti i Zjarrit Agni, me ngjyrën e bardhë të një zambak uji; u tha se ishte klithma e skifterit, hyjnia e përfaqësuar është Brahma dhe ngjyra është e kuqe; ga është tingulli i një dhie, hyjnia është perëndeshë Saraswati dhe ngjyra është e gjelbër; ma është thirrja e drerit dhe përfaqësohet nga Lord Shiva, ngjyra e të cilit është blu; pa është thirrja e zogut të qyqes, Zoti Vishnu është hyjni, ngjyra është e zezë; dha është kali neighing, i përfaqësuar nga Lord Ganesha dhe ngjyra është e verdhë; ni është boria e elefantit, e simbolizuar nga Zoti Diell dhe ngjyra është një kombinim i të gjashtë ngjyrave të tjera. I ndjeri Ustad Vilayat Khan, magjistari sitar, gjithashtu, i lidhi ragat me ngjyrat si dhe me imazhet. Këto Lidhjet e pashmangshme midis zërit dhe pamjes, humorit dhe kohës, që mbizotërojnë që prej 500 viteve të fundit, janë me të vërtetë një mrekulli. Se si një sur (shënim), i kënduar në kohën e duhur, mund të krijojë një emocion të fortë ose në të vërtetë një fenomen fizik si reshjet, është vërtet mrekulli!

Artikuj të lidhur

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button